• home
  • videozone
  • win!
  • quiz & opvallend

    Lukaku: "We kunnen nóg beter"

    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    Video player inladen ...
    0 / 0

    De Rode Duivels hebben hun ticket voor de achtste finales op het WK voor 99,9 procent beet. De Belgen klopten Tunesië met 5-2. "Het is niet makkelijk om zoveel doelpunten te maken op een WK", zei een tevreden bondscoach na de match.

    Martinez: "We zijn nog geen afgewerkt product"

    "Ik ben blij. Het is niet makkelijk om zoveel doelpunten te maken in twee WK-wedstrijden. Het is echt heel mooi om te zien hoe het team samengekomen is. Ze zijn echt bereid om voor elkaar te vechten. Daarbovenop heb je dan nog eens ons talent en onze kwaliteit. Het is echt een genot om deze groep bezig te zien."

     

    "Het was vandaag een heel andere wedstrijd dan tegen Panama. Je moet Tunesië krediet geven. Het wilde echt aanvallen. Het zette hoog druk en zo kwam er ruimte vrij. Tunesië wilde echt winnen en dat speelde in onze kaart. We hebben veel actie gezien voor beide goals. Het is leuk om twee verschillende matchen te winnen."

     

    "We zijn gekwalificeerd na twee matchen, meer mag je eigenlijk niet vragen. Er zijn veel zaken die we uit deze match moeten meenemen. Als we aan het aanvallen waren op volle sterkte zag het er goed uit. Maar we zijn nog ver van waar we willen zijn. We moeten nog hard werken."

     

    "Dit was niet de perfecte wedstrijd. Als je een 2-0-bonus hebt, moet je een match misschien beter kunnen controleren. We willen altijd aanvallen. Het was meteen een bekerfinale. We zijn nog geen afgewerkt product. We kunnen nog groeien. Voor de volgende match is het belangrijk dat we eerst de drie blessures bekijken: Lukaku en Mertens voelden iets aan hun enkel, Eden Hazard iets aan zijn kuit."

    Video player inladen ...

    Lukaku: "We kunnen nog beter"

    Romelu Lukaku zit na 2 wedstrijden al aan 4 goals en is daarmee topschutter op dit WK, samen met Cristiano Ronaldo. "En dit is nog niet mijn einddoel", waarschuwt de aanvaller. "Ik wil zoveel mogelijk scoren en als ik daarmee mijn ploeg kan helpen: des te beter."

     

    "Of we bij de topfavorieten horen na deze zege? Nee, maar als we dit kunnen tonen tegen een topland zal iedereen ons wel bij de favorieten rekenen. Mijn enkel? Niks ernstigs, ik ga straks wel eens langs de kinesist."

     

    "Vandaag waren we beter dan in de vorige wedstrijd en in de volgende match moet het opnieuw beter. Op het WK kom je steeds betere landen tegen, dus we moeten zoveel mogelijk scoren. In voetbal is het de kunst om altijd beter te spelen dan in je vorige wedstrijd en ik denk dat we nog beter kunnen. We kijken al uit naar de volgende match."

    Video player inladen ...

    Carrasco: "Nu winnen tegen Engeland"

    Yannick Carrasco dweilde in de hitte 90 minuten lang de linkerflank af. "We hebben heel veel gelopen en dat was niet makkelijk met deze warmte", zegt hij.

     

    "Het was vandaag een heel mooie wedstrijd van ons. We hebben 5x gecoord. We wisten zelf niet dat we zo makkelijk konden scoren. Tunesië gaf veel meer ruimte weg dan Panama. Daarom konden wij goed tussen de lijnen spelen en counteren."

     

    "Nu is het zaak om zo goed mogelijk te presteren tegen Engeland. We moeten niet rekenen en gewoon proberen te winnen. Dat is belangrijk voor het vertrouwen van de ploeg."

    Video player inladen ...

    Tielemans: "Ik ben heel blij dat ik mijn kans heb gekregen"

    Youri Tielemans verzamelde zijn eerste WK-minuten. "Ik had op voorhand gezegd dat ik klaar zou zijn om in te vallen en dat heb ik getoond. Ik ben blij met de kans die ik gekregen heb. Het liep goed voor mij en voor de ploeg."

     

    Tielemans was meteen goed voor een assist. "Ik zag Batshuayi lopen. Hij stond niet buitenspel dus ik dacht: "ik laat hem scoren". We waren heel geconcentreerd, maar we moeten die focus wel vasthouden tot het einde. Die twee tegengoals waren een minpunt. Op offensief vlak hebben we wel veel vooruitgang geboekt."

     

    Koning Filip kwam na de match langs in de kleedkamer. "Hij sprak iedereen individueel aan. Hij heeft ons allemaal bedankt. Hij is trots dat wij België zo vertegenwoordigen."

    Video player inladen ...

    De Bruyne: "Hadden nog meer kunnen scoren"

    "Ik ben heel tevreden, we hebben een heel goeie match gespeeld", vindt Kevin De Bruyne. "We begonnen heel goed, al was het wel jammer dat de 2-1 viel. Daarna hebben we geprobeerd om de wedstrijd in handen te nemen. We hebben het initiatief soms wat meer aan hen gelaten, zodat wij op de juiste momenten konden prikken."

     

    "Tunesië probeerde meer druk te zetten en zo kregen wij meer ruimte.  Achterin namen zijn risico's en daar hebben wij het verschil kunnen maken. We hadden op het einde nog meer kunnen scoren, maar het belangrijkste is dat je de kansen creëert. Die laatste tegengoal was jammer."

    Video player inladen ...

    Eden Hazard: "Natuurlijk voel je de druk bij een penalty"

    Eden Hazard werd verkozen tot man van de match na zijn twee doelpunten. "Iedereen verdient die trofee. De 14 spelers hebben alles gegeven. We waren echt goed vandaag. We scoren vroeg en dat maakt een match makkelijker. Daarna hadden we de match onder controle."

     

    "Aanvallend zijn we heel sterk. Hopelijk beginnen de andere teams daardoor te twijfelen. We hadden ook 10 doelpunten kunnen maken. Of ik stress had voor mijn penalty? Natuurlijk, zeker bij 0-0 zijn er altijd wel wat zenuwen.'

     

    "Het kan wel nog beter. Zeker Thibaut Courtois zal vandaag niet tevreden zijn. In de eerste helft hebben we ook een paar makkelijke ballen gemist en kon het ook nog iets sneller. Maar we zijn collectief sterker dan de voorbije jaren."

    Video player inladen ...

    Vertonghen: "We genieten gewoon van de wedstrijden"

    Video player inladen ...

    Mertens: "Favorieten? Laat ons rustig aan doen"

    Video player inladen ...

    Reacties van de Rode Duivels op Twitter