meest recent
- 12/03BEKIJK: Op sneeuwklas met Remco Evenepoel en Tadej Pogacar op het parcours van de Tour
- 11/03Wereldkampioen Remco Evenepoel verkent slottijdrit van de Tour: "Mooi maar lastig"
- 24/01Geraint Thomas doet dubbel Giro-Tour dit jaar: "Ik kon niet kiezen"
- 21/01Alberto Contador daagt Tadej Pogacar uit: "Ga voor de triple in de Vuelta!"
- 18/01ASO verandert niet van koers en kiest voor dezelfde 22 teams als vorig jaar in de Tour
- 10/01Giro, Tour of Vuelta: welke grote ronde rijden de kopmannen in 2024?
- 09/01Remco Evenepoel gaat een eerste keer de Ronde van Frankrijk rijden: "Ik wil sowieso een rit winnen"
- 09/01Remco Evenepoel mikt op ritwinst in de Tour: "Een klassement? We moeten het allemaal ontdekken"
- 12/03BEKIJK: Op sneeuwklas met Remco Evenepoel en Tadej Pogacar op het parcours van de Tour
- 11/03Wereldkampioen Remco Evenepoel verkent slottijdrit van de Tour: "Mooi maar lastig"
- 24/01Geraint Thomas doet dubbel Giro-Tour dit jaar: "Ik kon niet kiezen"
- 21/01Alberto Contador daagt Tadej Pogacar uit: "Ga voor de triple in de Vuelta!"
- 18/01ASO verandert niet van koers en kiest voor dezelfde 22 teams als vorig jaar in de Tour
- 10/01Giro, Tour of Vuelta: welke grote ronde rijden de kopmannen in 2024?
- 09/01Remco Evenepoel gaat een eerste keer de Ronde van Frankrijk rijden: "Ik wil sowieso een rit winnen"
- 09/01Remco Evenepoel mikt op ritwinst in de Tour: "Een klassement? We moeten het allemaal ontdekken"
Werkpaard Vermote: "Hele dag labeur, maar dankbaar als het werk wordt afgemaakt"
Quick-Step heeft in elke rit wel iemand die kans maakt op de zege. En dus moet Julien Vermote elke dag vroeg in de touwen om de traditionele vlucht te controleren.
"Ik heb verschillende taken. Eerst moet ik kijken of het wel een goeie vlucht is die vertrekt. Zitten er niet te veel sprintersploegen mee? Is het geen te grote groep? Dat moet ik in de gaten houden."
"Daarna moet je aanvoelen of ze vooraan niet opzettelijk te traag aan het rijden zijn om dan in de finale te versnellen. We willen de vluchters een hele dag onder druk zetten, zodat we ze in de finale zeker kunnen inrekenen."
Dat betekent voor Vermote dat hij dagelijks zo'n 150 kilometer aan de kop van het peloton mag sleuren. "Gisteren voelde ik in het in de finale al. Maar het is leuk als je werk dan uiteindelijk wordt afgemaakt. Marcel (Kittel) is een dankbare kopman."