• home
  • video
  • pas verschenen

    Cannondale prijkt met nieuwe co-sponsor op de borst in de Tour

    Het licht gewijzigde truitje van Cannondale-Drapac.

    Cannondale Pro Cycling Team laveert voortaan als Cannondale-Drapac door het peloton. Tijdens de Tour de France prijkt het Australische bedrijf Drapac al op de truitjes van Pierre Rolland en co. Ook Bora-Argon 18 haalt een nieuwe geldschieter binnen.

    Vlak voor de ploegenvoorstelling van de Ronde van Frankrijk kondigde Jonathan Vaughters, de manager van Cannondale, de samenwerking met Drapac aan. Het rode logo en de naam van het Australische bedrijf worden meteen aan het team gelinkt.

    Drapac is een bedrijf dat renners wil voorbereiden op hun leven na het wielrennen. "Wij willen wielerwedstrijden winnen, maar niet ten koste van grotere doelen", aldus Michael Drapac, de oprichter en voorzitter van het gelijknamige bedrijf.

    "We willen de Tour de France winnen. We willen Parijs-Roubaix winnen, maar we hebben ook andere standaarden die ons succes moeten meten, zoals het welvaren van de renners na hun carrière."

    Drapac is niet nieuw in het wielermilieu. Met Drapac-Pat's Veg sponsort het bedrijf al een opleidingsteam.

    Bora-Argon 18 verbindt zijn lot aan Hansgrohe

    Ook het Duitse Bora-Argon 18 heeft een nieuwe sponsorovereenkomst gesloten. Hansgrohe, dat ook zijn naam verleent aan de Superprestige veldrijden, wordt vanaf 2017 de tweede naamsponsor.

    Het logo van de fabrikant van douches en badkamerkranen prijkt tijdens de komende Tour de France al in het klein op de rechterborst van Sam Bennett en zijn metgezellen.