Ga naar de inhoud

Nestle blaast sponsorovereenkomst met IAAF op na schandalen

 wo 10 februari 2016 20:27
De IAAF likt zijn wonden.
Nestle zet een punt achter zijn partnership met de wereldatletiekbond. "De schandalen bij de IAAF kunnen een negatieve impact hebben op onze reputatie", klinkt het bij de Zwitserse voedingsgigant.

In januari 2012 kondigde de IAAF met grote trom aan dat Nestle voor de volgende vijf jaar de hoofdsponsor zou worden van het zogeheten "Kids’ Athletics programme", een belangrijke pijler in de IAAF-organisatie.

In de praktijk kwam het erop neer Nestle voor de nodige fondsen zorgde, zodat de IAAF kinderen wereldwijd tot de atletieksport kon bewegen.

Maar vandaag heeft Nestle eigenhandig een einde gemaakt aan de samenwerking. "We hebben deze beslissing genomen in het licht van de negatieve publiciteit rond de IAAF, met name de beschuldigingen over corruptie en doping", zegt het bedrijf.

"Deze zaken kunnen een negatieve impact hebben op onze reputatie en imago. Daarom zeggen we de bestaande overeenkomst met de IAAF op."

Vorige maand meldde de BBC al dat Adidas ook opstapt als sponsor van de IAAF, om dezelfde redenen. De Duitse sportmagnaat tekende in 2008 een contract voor 11 jaar, maar zou daar nu onderuit willen.