meest recent
- 23/04Koning Boudewijnstadion kreeg opwaardering en wordt verder vernieuwd: "Dak moet afgewerkt zijn in 2030"
- 21/04Verslag van de Antwerp 10 Miles
- 21/04Keniaanse Jepchirchir breekt wereldrecord vrouwenmarathon in Londen, landgenoot Mutiso wint bij mannen
- 20/04Paulien Couckuyt neemt eerste horde na zware blessure, ze loopt de EK-limiet
- 20/04Fenomeen Armand Duplantis verbetert eigen wereldrecord naar 6,24m op Diamond League in Xiamen
- 20/04Vergeet de (snelste) tijd met trailruns: "Niet iedereen wil in een drukke stadsomgeving lopen"
- 19/04Gedaan met lachen: Chinese winnaar halve marathon Peking en Afrikanen die hem lieten winnen gediskwalificeerd
- 17/04"Nina Derwael haalt twee olympische finales, maar ze is niet langer de norm"
- 23/04Koning Boudewijnstadion kreeg opwaardering en wordt verder vernieuwd: "Dak moet afgewerkt zijn in 2030"
- 21/04Verslag van de Antwerp 10 Miles
- 21/04Keniaanse Jepchirchir breekt wereldrecord vrouwenmarathon in Londen, landgenoot Mutiso wint bij mannen
- 20/04Paulien Couckuyt neemt eerste horde na zware blessure, ze loopt de EK-limiet
- 20/04Fenomeen Armand Duplantis verbetert eigen wereldrecord naar 6,24m op Diamond League in Xiamen
- 20/04Vergeet de (snelste) tijd met trailruns: "Niet iedereen wil in een drukke stadsomgeving lopen"
- 19/04Gedaan met lachen: Chinese winnaar halve marathon Peking en Afrikanen die hem lieten winnen gediskwalificeerd
- 17/04"Nina Derwael haalt twee olympische finales, maar ze is niet langer de norm"
Nestle blaast sponsorovereenkomst met IAAF op na schandalen
In januari 2012 kondigde de IAAF met grote trom aan dat Nestle voor de volgende vijf jaar de hoofdsponsor zou worden van het zogeheten "Kids’ Athletics programme", een belangrijke pijler in de IAAF-organisatie.
In de praktijk kwam het erop neer Nestle voor de nodige fondsen zorgde, zodat de IAAF kinderen wereldwijd tot de atletieksport kon bewegen.
Maar vandaag heeft Nestle eigenhandig een einde gemaakt aan de samenwerking. "We hebben deze beslissing genomen in het licht van de negatieve publiciteit rond de IAAF, met name de beschuldigingen over corruptie en doping", zegt het bedrijf.
"Deze zaken kunnen een negatieve impact hebben op onze reputatie en imago. Daarom zeggen we de bestaande overeenkomst met de IAAF op."
Vorige maand meldde de BBC al dat Adidas ook opstapt als sponsor van de IAAF, om dezelfde redenen. De Duitse sportmagnaat tekende in 2008 een contract voor 11 jaar, maar zou daar nu onderuit willen.