meest recent
- 18/04Een recordcoëfficiënt én een flinke financiële boost: de cijfers achter de halve finale van Club Brugge
- 18/04Opnieuw bij laatste 4: blessure van Lukaku én rode kaart na halfuur deren Roma niet in nieuwe zege tegen Milan
- 18/04Maaseik begint prima aan jacht op 17e landstitel met overtuigende winst tegen Roeselare
- 18/04Geen mirakel voor topfavoriet Liverpool: De Ketelaere en Atalanta beperken schade na snelle penaltygoal Salah
- 18/04Mét Club Brugge (en een return op een bijzonder moment): de halve finales en speeldata in de Conference League
- 18/04Historisch! Club Brugge schiet zich naar de Griekse hemel en staat in halve finale van de Conference League
- 18/04BEKIJK - Zorgen voor Romelu Lukaku? Rode Duivel vraagt tegen Milan zelf om zijn vervanging
- 18/04BEKIJK - De twee goals van Jutgla die Club Brugge op de rand van geschiedenis brengen
- 00:06Bart Verhaeghe (Club Brugge): "Denk dat we te sterk waren voor de vorige trainer"
- 18/04Ruim verslag van PAOK - Club Brugge (0-2)
- 18/04BEKIJK - Een kansenkermis zonder échte climax: dit was Club Brugge-PAOK van vorige week
- 18/04BEKIJK - Rappende Julie Vanloo verbaast Otto-Jan Ham met stukje Eminem
- 17/04BEKIJK: Katarzyna Niewiadoma gaat over Demi Vollering en heerst op de Muur van Hoei
- 17/04BEKIJK: IJzersterke Stephen Williams houdt nipt stand op de Muur van Hoei en wint de Waalse Pijl
- 17/04Het journaal 13u met o.a. Barcelona-PSG en Dortmund-Atletico Madrid in de CL
- 17/04Nina Derwael turnt op brug met ongelijke leggers op het EK
"Subtiele" reclame in het voetbal: Van frietzakken tot Oranje jurkjes
Frietzakken op het bord
Bij Waasland-Beveren gaan dit seizoen bij elke wissel en bij het aangeven van de extra tijd twee frietzakken in de lucht. Waasland-Beveren wordt gesponsord door een producent van frieten en dat is te zien aan het bord van de vierde scheidsrechter. Eersteklasseclubs zijn in België zelf verantwoordelijk voor de aankoop van het bord. "Er bestaat geen reglement over, maar we hebben wel al aangehaald dat dergelijke sponsoring subtieler moet", zegt Ludwig Sneyers van de Pro league.
De "uitvinder" van de kraagreclame
De ongekroonde koning van de "subtiele" reclame in België is natuurlijk Jean-Marie Pfaff. De gewezen nationale doelman was de eerste bekende figuur in België die op publieke evenementen verscheen met een wit hemd met een merknaam op de kraag. In al die jaren passeerden al een hele reeks merknamen de revue.
Bendtner krijgt monsterboete om boxershort te tonen
Wie twee keer zal nadenken voor hij nog eens op subtiele wijze probeert wat bij te verdienen, is de Deense spits Nicklas Bendtner. Bendtner vierde zijn goal op het EK 2012 tegen Portugal door zijn boxershort te tonen. Op zijn short stond de naam van een Ierse gokkantoor. De UEFA kon niet lachen met de sluikreclame en gaf Bendtner een boete van 100.000 euro en een schorsing van een speeldag.
Bavaria-girls eindigen in Zuid-Afrikaanse gevangenis
Voor het WK in Zuid-Afrika in 2010 bedacht een Nederlands biermerk een originele manier om te omzeilen dat ze geen officiële sponsor waren. 36 vrouwen, verkleed als Deense fans, werden naar het Soccer City-stadion gestuurd voor de match Nederland-Denemarken. Na 20 minuten trokken ze het rood-witte tenue uit en volgde een opmerkelijk dansje in hun gesponsorde oranje jurkjes.
Missie geslaagd, de hele wereld praatte over de "Bavaria-girls". Maar de FIFA en Zuid-Afrikaanse organisatie konden niet lachen met de stunt. De 36 vrouwen werden na de match opgepakt en twee van hen dreigden een halfjaar in de cel te belanden. Uiteindelijk werd de zaak in der minne geregeld en gingen alle vrouwen vrijuit (foto onderaan).