• home
  • video
  • pas verschenen

    Belkin: "Wielersponsoring werkt niet wereldwijd"

    Belkin heeft gisteren plots beslist om op het einde van het jaar te stoppen met wielersponsoring. Het bedrijf bezorgt een hoop renners en de staf van de WordlTour-ploeg kopzorgen over hun toekomst. Bij telesport.nl gaf Belkin-CEO Chet Pipkin toelichting. "We veranderen onze marketingstrategie", zegt hij. "De sponsoring werkte enkel goed in Europa."

    Belkin, een Amerikaanse producent van onder andere computerhardware en randapparatuur, stapte pas vorig jaar in het peloton als opvolger van Blanco, de ploeg die Rabobank vervangen had. Onder anderen Sep Vanmarcke (kleine foto) rijdt bij Belkin.

    Belkin had een overeenkomst om tot eind 2015 te sponsoren. "In onze overeenkomst stond een clausule om het contract voortijdig te beëindigen", zegt Belkin-CEO Pipkin.

    "De sponsoring van de wielerploeg had een positieve uitwerking voor het merk Belkin in grote delen van Europa. Wereldwijd liggen er voor ons meer groeimogelijkheden in waar we met de sponsoring van de wielerploeg geen impact hebben. Dat is de reden om met de sponsoring te stoppen."

    In de "veranderde bedrijfsstrategie" wil Belkin ook zijn andere merknamen promoten. "De sponsoring van een WorldTour-ploeg is een grote investering en we stippelen nu een strategie uit om al onze merken gelijktijdig te promoten."

    "De wielerploeg heeft wel fantastische prestaties neergezet en we hebben goed en fijn samengewerkt. We kijken vol spanning uit naar de Tour."