meest recent
- 17:33Kamikaze Maikel Zijlaard vliegt door de bochten in ultrakorte proloog in Romandië
- 17:31Gaat de hype bij recreanten in de toekomst olympisch? "Padel is absoluut een blijver"
- 16:46"Ik ben blij om weer in de buitenlucht te rijden": Wout van Aert geniet van fietstocht in lentezonnetje
- 16:43Koning Boudewijnstadion kreeg opwaardering en wordt verder vernieuwd: "Dak moet afgewerkt zijn in 2030"
- 16:03Duikt er een gevaarlijke trend op in ons voetbal? "Lijkt wel alsof we een nieuwe soort fout zien ontstaan"
- 15:39Joachim Gérard kondigt einde van carrière aan: "Paralympische Spelen in Parijs worden mijn laatste"
- 15:18BEKIJK - Italiaan Giovanni Lonardi zegeviert in Turkije na declassering van Danny van Poppel
- 13:42Goedlachse El Ouahdi vergeeft Vertonghen in ja/neen-vraagjes van Extra Time voor "venijnige fout"
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
- 22/04Kortrijk zegeviert op bezoek bij Leeuwarden: 86-99
- 22/04Oostende wint spannend duel tegen Zwolle: 83-88
- 22/04Yoast United zet Bergen opzij met 89-83
- 22/04Mechelen wint Belgisch onderonsje van Aalst: 72-81
Belkin: "Wielersponsoring werkt niet wereldwijd"
Belkin, een Amerikaanse producent van onder andere computerhardware en randapparatuur, stapte pas vorig jaar in het peloton als opvolger van Blanco, de ploeg die Rabobank vervangen had. Onder anderen Sep Vanmarcke (kleine foto) rijdt bij Belkin.
Belkin had een overeenkomst om tot eind 2015 te sponsoren. "In onze overeenkomst stond een clausule om het contract voortijdig te beëindigen", zegt Belkin-CEO Pipkin.
"De sponsoring van de wielerploeg had een positieve uitwerking voor het merk Belkin in grote delen van Europa. Wereldwijd liggen er voor ons meer groeimogelijkheden in waar we met de sponsoring van de wielerploeg geen impact hebben. Dat is de reden om met de sponsoring te stoppen."
In de "veranderde bedrijfsstrategie" wil Belkin ook zijn andere merknamen promoten. "De sponsoring van een WorldTour-ploeg is een grote investering en we stippelen nu een strategie uit om al onze merken gelijktijdig te promoten."
"De wielerploeg heeft wel fantastische prestaties neergezet en we hebben goed en fijn samengewerkt. We kijken vol spanning uit naar de Tour."