meest recent
- 28/03Kijk naar de derde aflevering van "Vive le vélo, leve de Ronde"
- 28/03Titelverdediger Barcelona vlot naar halve finales Champions League
- 28/03Dokter Steven Claes: "Atleten kunnen snel bepaalde knop omdraaien, dat voelde ik woensdag al bij Van Aert"
- 28/03Euro Hockey League: Alexander Hendrickx & co beginnen finaleweekend met kleine zege
- 28/03Xabi Alonso naar Bayern München? "Dat wordt zeer moeilijk, waarschijnlijk onmogelijk"
- 28/03Is een onthoofde Ronde van Vlaanderen nu een vloek of een zegen voor Mathieu van der Poel?
- 28/03Club YLA en hoofdcoach Heleen Jaques gaan in onderling overleg uit elkaar
- 28/03Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? Extra gewicht, maar wel veiliger "én aerodynamischer"
- 28/03Orthopedisch chirurg Steven Claes: "Verbazingwekkend hoe veerkrachtig die atleten zijn"
- 28/03Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
- 28/03Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
- 28/03Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
- 28/03Wielerfans balen door uitvallen van Van Aert: "Valpartij om misselijk van te worden"
- 28/03Na de zware val in Dwars door Vlaanderen: kan renner beter beschermd worden?
- 27/03Sammy Neyrinck maakt portret van Kopecky: "Met zo een trui in België, ben je gewoon een superheld"
- 27/03Het journaal 19u met o.a. spectaculaire 2-2 van de Rode Duivels tegen Engeland
Hyundai, M-Sport Ford en Toyota blijven tot eind 2024 in WRC
Hyundai, M-Sport Ford en Toyota hebben hun deelname aan het WK rally tot eind 2024 bevestigd. De 3 teams stappen samen het hybridetijdperk in dat volgend seizoen van start gaat. Van M-Sport en Toyota was dat eerder al geweten. De dubbele titelverdediger Hyundai stapt nu ook mee in het verhaal. Vanaf 2022 zijn alle rallywagens aangedreven door zowel een elektrische als een gewone verbrandingsmotor.
De kogel is door de kerk: zowel de 2 constructeurs Hyundai en Toyota en M-Sport, het privéteam van Malcolm Wilson dat de Ford Fiesta WRC inzet in het WK rally, blijven in het WRC en dat tot minstens eind 2024. Het nieuws werd door de WRC-promotor met een persmededeling bevestigd.
De overeenkomst omvat een gelijke bijdrage van de FIA, de internationale automobielsportfederatie, en de constructeurs in de ontwikkelingskosten van de nieuwe technologie, die sterk gericht zal zijn op duurzaamheid, veiligheid en kostenbeheersing.
De introductie van hybridetechnologie werd in 2019 aangekondigd. De samenwerking tussen de fabrikanten, WRC-promotor en FIA leidde ertoe dat de technische reglementen groen licht kregen tijdens de World Motor Sport Council eerder deze maand.
Jona Sielbel, promotor van het WRC, is in de wolken met deze overeenkomst. "Dit is opnieuw een positieve stap voorwaarts voor ons kampioenschap. Zonder overdrijven kunnen we zeggen dat de introductie van duurzame hybride technologie voor de hoofdcategorie van het WRC een van de grootste mijlpalen in de geschiedenis van de sport is."
Het eerste WK rally werd georganiseerd in 1973. In 2022 viert het kampioenschap zijn 50e verjaardag. Die verjaardag wordt gevierd met een belangrijke evolutie in de sport.
"Dit nieuws is super!", tweette Thierry Neuville, de Belgische Hyundai-toprijder. De Belg rijdt sinds 2014 met een Hyundai, goed voor 4 vicewereldtitels.