meest recent
- 18/03Extra Time gemist? Herbekijk de volledige aflevering met Gunther Schepens, Gert Verheyen en Jan Boskamp
- 18/03Een-tweetje tussen Kayembe (Genk) en Madsen (Westerlo) doet Gunther Schepens koken: "Dat is erover"
- 18/03Het Fenerbahçe van Batshuayi overweegt zich terug te trekken uit competitie na aanval op spelers
- 18/03Van standvastig instituut naar wankele werkgever: is Club Brugge een trainerskerkhof geworden?
- 18/03Gevallen Maxim Van Gils moet Ronde van Catalonië verlaten met pijnlijke pols
- 18/03Sporza-surfer ziet in Geraerts ideale coach van Club, ook Vanhaezebrouck verrassend gegeerd
- 18/03Goed nieuws voor 6 Belgische atleten: BOIC maakt eerste selectie voor de Spelen bekend
- 18/03Marc Wilmots is duidelijk ondanks crisis bij Schalke: "Karel Geraerts staat niet ter discussie"
- 18/03Vandenbempt: "Deila heeft de opdracht bij Club helemaal verkeerd ingeschat"
- 18/03Coach Vanhaezebrouck haalt uit na salonremise in Westerlo-Genk
- 18/03Club Brugge ontslaat coach Deila, Hayen neemt over
- 18/03Bekijk de goals uit Antwerp - Union (1-1)
- 18/03Bekijk de goals uit KAA Gent – Charleroi (5-0)
- 18/03Bekijk Sportweekend van 17 maart
- 18/03Bekijk de goal uit OH Leuven - KV Mechelen (1-0)
- 18/03Bekijk de goals uit STVV - Club Brugge (2-1)
Sprintaankomst waar Jakobsen zwaar viel, zit niet meer in Ronde van Polen
De Ronde van Polen mag geen ritaankomst meer organiseren in Katowice. De Nederlander Fabio Jakobsen kwam daar vorig jaar zwaar ten val. "Sprints waarbij snelheden met 15 à 20 km/u oplopen door een hoogteverschil, zijn niet meer toegestaan", zegt Matthew Knight van de UCI.
Begin augustus liep het helemaal fout in de openingsrit van de Ronde van Polen. Tijdens de sprint week Dylan Groenewegen van zijn lijn af, waardoor zijn landgenoot Fabio Jakobsen een horrorval maakte.
De organisatie van de Ronde van Polen kreeg veel kritiek over zich heen. Zo zou de omheining niet in orde zijn geweest. Er was ook al jaren kritiek op de finish in dalende lijn in Katowice.
Zo'n spurtaankomst (in dalende lijn) zullen de renners in de toekomst niet meer tegenkomen. "De finish waar Fabio Jakobsen zwaar ten val kwam, zal niet meer worden gebruikt", zegt Matthew Knight, manager van het wegwielrennen van de UCI.
"Sprints waarbij de snelheden door een hoogteverschil met 15 tot 20 kilometer per uur oplopen, zijn niet meer toegestaan."
Volgens Knight komt er voor sprints ook een verbod op aankomsten met bochten op 200 meter van de finish, zoals in de Ronde van Zwitserland voorkwam. De UCI gaat in overleg met de koersorganisatoren om dergelijke aankomsten te voorkomen.