meest recent
- 16:00POLL: Jullie schuiven Club Brugge naar voren als grootste titelkandidaat
- 15:53Alweer sneuvelt een reekshoofd op het WK snooker: ook Ding Junhui moet zijn koffers pakken
- 15:49Van back-upplan naar tweevoetige "magiër": Trossard tovert zich met straffe statistiek in Arsenal-basis
- 15:45Het geluk van lucky loser Greet Minnen is opgebruikt: Naomi Osaka is te sterk in Madrid
- 15:42LIVE Ronde van Romandië: Herregodts kleurt de koude dag, gele trui Maikel Zijlaard haakt af
- 15:37Wat was de allerstrafste stoot van het voorjaar? Stem en win een gesigneerd Wielerclub Wattage-truitje
- 15:25Opgelet wielermanagers! Er is een nieuwe puntentelling voor de Giromanager
- 15:18BEKIJK - De lead-out van Jakobsen wint in Turkije voor leider Van Poppel
- 23/04Ruim verslag van match 3 in de volleybalfinale: Maaseik - Roeselare
- 23/04Olympiër Nicolas De Kerpel wordt podcasthost: "Mentale problemen bespreken"
- 23/04Rode Duivels krijgen nieuwe kleedkamers in het Koning Boudewijnstadion
- 23/04Limburg United boekt 85-93-zege tegen Groningen
- 22/04Beerschot viert titel in 1B op Antwerps stadhuis met de fans
- 22/04Lotte Kopecky zet alles op de Spelen, en gaat niet naar de Tour
- 22/04Charleroi wint simpel van BA Limburg met 58-98
- 22/04Bergen graait de zege mee tegen Feyenoord: 83-90
U kwam niet naar de Ronde, maar keek massaal thuis. Dat bevestigen de cijfers
"Kom niet naar het parcours, maar kijk thuis naar de Ronde", met die boodschap wilde organisator Flanders Classics de veiligheid tijdens dé wielerhoogmis van het jaar garanderen. Een boodschap die duidelijk is aangekomen, want u stemde massaal af op één en Sporza.be.
Zondagnamiddag keken 1.209.729 mensen naar één voor de Ronde van Vlaanderen. Daarmee haalde het programma een marktaandeel van 80,1%. Om dat in een perspectief te plaatsen: De voorbije 20 jaar deed alleen de Ronde van 2018 (met winnaar Niki Terpstra) beter.
Het piekmoment lag rond 15.44u, met 1.482.000 kijkers en een marktaandeel van 86,4%. Dat was uiteraard precies het moment dat Van Aert en Van der Poel gingen sprinten voor de zege.
Ook de vrouwen kregen aardig wat kijkers over de vloer. Na de wedstrijd bij de mannen bleven 738.938 mensen hangen om Chantal Blaak te zien winnen. Dat komt neer op een marktaandeel van 55,1%.
Ook op Sporza.be werd er massaal gekeken
Uiteraard zijn er niet alleen de TV-cijfers, maar ook die van Sporza.be. Tel bij de kijkcijfers ook nog 115.288 livestream-starts.
845.862 unieke bezoekers stemden zondag af op Sporza.be om een of meerdere artikels te lezen over hun geliefde koers. 338.286 van hen brachten een bezoekje aan de wedstrijdpagina van de mannen, 47.111 klikten op de wedstrijdpagina bij de vrouwen.