meest recent
- 11:11Wout Alleman en ploegmaat Hans Becking grijpen de macht in Cape Epic met nieuwe ritzege
- 10:53Maxim Van Gils start toch in de 2e rit van de Ronde van Catalonië: "Pijn in pols is verminderd"
- 10:50Tweede etappe eindigt op meer dan 2.000 meter boven zeeniveau, Van Gils start toch in Catalonië
- 10:15Lichtgeblesseerde Romelu Lukaku speelt niet mee tegen Ierland
- 10:01FOTO: Ruim 2 weken voor Parijs-Roubaix krijgt kasseistrook van Haveluy nog een flinke opknapbeurt
- 09:32"I'm back, baby!" Eden Hazard keert terug naar Stamford Bridge (voor het goede doel)
- 08:20BEKIJK: Fransman Arthur Cazaux valt flauw op de tennisbaan door ondraaglijke hitte en vochtigheid in Miami
- 07:39Kunstschaatsers moeten WK-choreografie aanpassen door smallere ijspiste: "Geldt zeker voor Loena Hendrickx"
- 18/03Vandenbempt: "Deila heeft de opdracht bij Club helemaal verkeerd ingeschat"
- 18/03Coach Vanhaezebrouck haalt uit na salonremise in Westerlo-Genk
- 18/03Club Brugge ontslaat coach Deila, Hayen neemt over
- 18/03Bekijk de goals uit KAA Gent – Charleroi (5-0)
- 18/03Bekijk de goals uit Antwerp - Union (1-1)
- 18/03Bekijk Sportweekend van 17 maart
- 18/03Bekijk de goal uit OH Leuven - KV Mechelen (1-0)
- 18/03Bekijk de goals uit STVV - Club Brugge (2-1)
Red Bull voelt nattigheid en dient klacht in tegen stuursysteem Mercedes
Red Bull heeft net voor de start van het F1-seizoen in Oostenrijk een klacht ingediend tegen het controversiële stuursysteem van Mercedes. Lewis Hamilton en Valtteri Bottas domineerden alvast de eerste twee oefensessies in Spielberg.
Tijdens de testdagen in februari verraste Mercedes de concurrentie met een nieuw stuursysteem: Dual Axis Steering (DAS). Door even aan het stuur te trekken verandert de stand van de voorwielen, waardoor de Zilverpijlen beter een bocht kunnen aansnijden.
De FIA heeft het systeem verboden vanaf 2021, maar dat is niet vroeg genoeg voor Red Bull. Met een exemplaar van het technische reglement onder de arm trokken ze na de eerste twee vrije oefensessies in Oostenrijk naar de organisatoren om een klacht in te dienen.
Volgens artikel 10.2.3 "mogen er geen aanpassingen gebeuren aan de ophanging als de wagen in beweging is". De racestewards moeten nu beslissen of het stuursysteem legaal is, morgen voor de derde oefenreeks kent Mercedes het verdict.
ofwel moet Mercedes het systeem verwijderen ofwel wordt er definitief een streep getrokken onder de discussie. Red Bull-teambaas Christian Horner overweegt dan om een gelijkaardig systeem te installeren.