meest recent
- 10:58Na de bittere pil: "Er wordt gekoerst en voor hetzelfde geld staan 2 wereldkampioenen op het podium van de Ronde"
- 10:52Jouw gids voor de Ronde van Vlaanderen (m/v): kijk van start tot finish naar de koers
- 10:00Laurens De Plus, klimknecht als rookie in de Ronde: "Mijn winstratio zal van 100 naar 50 procent gaan"
- 09:32In schaduw van Lore Bruggeman rijpen talentvolle Belgische skateboarders: "Parijs komt nog te vroeg"
- 08:50BEKIJK - Western of wielerwedstrijd? Belgische belofte temt losgeslagen paard in volle finale
- 08:44Meester-afdaler Matej Mohoric droomt van Ronde: "Er bestaat geen enkele veilige weg voor ons"
- 08:19SD Worx-Protime betreurt afwijzing van Demi Vollering na "maximaal voorstel": "Het doet enorm veel pijn"
- 07:01Briljante Grigor Dimitrov wipt Carlos Alcaraz in kwartfinales Miami Open: "Hij liet me eruit zien als een 13-jarige"
- 28/03Orthopedisch chirurg Steven Claes: "Verbazingwekkend hoe veerkrachtig die atleten zijn"
- 28/03Lotte Kopecky gaat voor 3 op een rij in de Ronde van Vlaanderen
- 28/03Kunnen renners binnenkort fietsen met airbag?
- 28/03Van Aert is vanmiddag geopereerd: "Giro? Ik denk dat je moet realistisch zijn..."
- 28/03Wielerfans balen door uitvallen van Van Aert: "Valpartij om misselijk van te worden"
- 28/03Na de zware val in Dwars door Vlaanderen: kan renner beter beschermd worden?
- 27/03Sammy Neyrinck maakt portret van Kopecky: "Met zo een trui in België, ben je gewoon een superheld"
- 27/03Het journaal 19u met o.a. spectaculaire 2-2 van de Rode Duivels tegen Engeland
Legt Ferrari met de SF 1000 Mercedes het vuur aan de schenen?
De komende dagen stellen de Formule 1-teams hun auto voor de nieuwe jaargang voor. Ferrari bijt de spits af met de SF 1000. Die moet een betere wegligging hebben, met meer neerwaartse druk, waardoor vooral de prestaties in de bochten aanmerkelijk hoger zouden moeten uitvallen.
Met een show in het Romolo Valli-theater in Reggio Emilia stelde Ferrari de SF 1000 aan de autosportwereld voor. De S staat voor Scuderia (team); de F voor Ferrari en de 1000 refereert aan de 1.000e race die de renstal komend seizoen zal rijden in de Formule 1.
De nieuwe bolide moet een betere wegligging hebben, met meer neerwaartse druk, waardoor vooral de prestaties in de bochten aanmerkelijk hoger zouden moeten uitvallen.
"We zijn erg gedetailleerd aan de slag gegaan. De hele auto en het motorblok hebben we zo compact mogelijk gehouden", vertelt teamchef Mattia Binotto over de bouw van de nieuwe Ferrari. "De auto mag dan wel op die van vorig jaar lijken, geloof me, hij zit helemaal anders in mekaar."
Sebastian Vettel ziet alvast een verschil. "Ik vind hem wat roder ogen dan vorig jaar. En daar houd ik wel van", stelt de Duitse Ferrari-rijder.
Vettels laatste wereldtitel dateert alweer van 2013, toen hij nog voor Red Bull reed. Ferrari vierde in 2007 met de Fin Kimi Räikkönen de laatste wereldtitel. "Een deel van het avontuur is dat we geduld moeten oefenen", aldus Vettel. "Ik denk dat we met deze SF 1000 alleszins weer een flinke stap vooruitzetten."
Vettel en ploegmaat Charles Leclerc hopen met de SF 1000 de dominantie van Mercedes af te stoppen. Lewis Hamilton kan dit jaar zijn 7e wereldtitel veroveren, dat zijn er dan evenveel als recordhouder en Ferrari-boegbeeld Michael Schumacher.
Beelden van de SF 1000:
Red Bull laat woensdag de nieuwe auto zien. Op dezelfde dag presenteert ook Renault de bolide voor 2020. Mercedes, het toonaangevende team van wereldkampioen Lewis Hamilton, is vrijdag aan de beurt. De eerste grand prix is op 15 maart in Australië.